ຫລັງຈາກທ່ີພໍແມ່ພີ່ນ້ອງ ປະຊາຊົນລາວພວກເຮົາໄດ້ ຄອງຄອຍມາເປັນເວລາດົນ ນານທ່ີຈະໄດ້ຊົມໃຊ້ລົດໄຟ ຄວາມໄວສູງຈາກໂຄງການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນໃນທ່ີສຸດໂຄງການດັ່ງກ່າວກໍໄດ້ຖືກຮັບຮອງເອົາຢ່າງ ເປັນເອກະພາບຈາກສະມາ ຊິກສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ VII ທ່ີເປັນຕົວແທນໃຫ້ແກ່ສິດ ແລະ ຜົນປະໂຫຍດຂອງປະ ຊາຊົນດ້ວຍຄະແນນສຽງ ສ່ວນຫລາຍໃນກອງປະຊຸມ ສະໄຫມວິສາມັນຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ VII. ເຊິ່ງຈັດ ຂຶ້ນໃນກາງເດືອນຕຸລາທ່ີຜ່ານມາ ແລະ ຈະລົງມືວາງສີລາ ລຶກກໍ່ສ້າງໃນມໍ່ໆນີ້ ແລະ ຈະ ໃຫ້ສຳເລັດໃນທ້າຍປີ 2015 ເພື່ອເປັນການຮ່ວມສະເຫລີມສະຫລອງໃນໂອກາດທ່ີວັນ ສະຖາປານາເປັນ ສປປ ລາວ ຄົບຮອບ 40 ປີ. ວັນທີ 2 ທັນ ວາ 1975- 2 ທັນວາ 2015.
ທ່ານສົມສະຫວາດ ເລັ່ງ ສະຫວັດ ຮອງນາຍົກລັດຖະ ມົນຕີ ຜູ້ຊີ້ນຳວຽກງານເສດຖະ ກິດ, ຫົວຫນ້າຄະນະຊີ້ນຳ ໂຄງການທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນໄດ້ກ່າວຢືນຢັນຕໍ່ກອງປະຊຸມສະໄຫມວິສາມັນຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ VII. ວ່າ: ເພື່ອເປັນການຮັບຮອງໃຫ້ແກ່ການຂະຫຍາຍຕົວຂອງເສດຖະກິດ-ສັງຄົມທ່ີນັບມື້ນັບສູງ ຂຶ້ນໃນປັດຈຸບັນກໍຄືໃນໄລຍະຍາວ, ທັງເປັນການຍົກສູງປະ ສິດທິຜົນຂອງການຜະລິດທຸ ລະກິດ ແລະ ເອື້ອອຳນວຍ ຄວາມສະດວກໃນການໄປ ມາຫາສູ່ກັນກໍຄືການເຊື່ອມ ຈອດກັບບັນດາປະເທດໄກ້ ຄຽງ, ທັງເປັນການສ້າງປະຖົມ ປັດໄຈເພື່ອຫັນເປັນອຸດສາ ຫະກຳ ແລະ ທັນສະໄຫມ ເທື່ອລະກ້າວ.ດັ່ງນັ້ນໂຄງການ ກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນຈິ່ງມີຄວາມຫມາຍຄວາມສຳຄັນທາງດ້ານການເມືອງ ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມທັງແມ່ນ ປະຫວັດການຫນຶ່ງທ່ີບໍ່ເຄີຍ ມີມາໃນປະຫວັດສາດຂອງ ຊາດລາວພວກເຮົາ.
ໂຄງການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງ ລົດໄຟລາວ-ຈີນ ແມ່ນເລີ່ມ ຊາຍແດນລາວ-ຈີນ ເຖິງນະ ຄອນຫຼວງວຽງຈັນແລ້ວເຊື່ອມຕໍ່ໃສ່ປະເທດໄທ, ຂັ້ນຕອນ ຕໍ່ໄປຈິ່ງຂະຫຍາຍແຕ່ນະ ຄອນຫລວງວຽງຈັນລົງຫາທ່າແຂກແຂວງຄຳມ່ວນຕໍ່ໃສ່ ຊາຍແດນລາວ-ຫວຽດນາມ ອອກສູ່ທະເລວຸ່ງອ່າງ ແລະ ຂະຫຍາຍຕໍ່ຈາກທ່າແຂກ ແຂວງຄຳມ່ວນລົງໄປພາກໃຕ້ຕໍ່ໃສ່ຊາຍແດນລາວ-ກຳປູ ເຈຍ-ແຕ່ໃນເບື້ອງຕັ້ນນີ້ຈະ ເລີ່ມລົງມືວາງສີລາລຶກກໍ່ສ້າງແຕ່ຊາຍແດນລາວ-ຈີນບໍ່ ເຕັນ-ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ກ່ອນ. ເຊິ່ງມີຄວາມຍາວທັງ ຫມົດ 417,68 ກິໂລແມັດ, ຄວາມກວ້າງຂອງລາງແມ່ນ ,435 ແມັດ ໃນນີ້ມີການກໍ່ ສ້າງເຈາະອຸບມຸງ 76 ແຫ່ງ ເທ່ົາກັບ 195,78 ກິໂລແມັດ ກໍ່ສ້າງຂົວ 154 ແຫ່ງ ( ລວມ ທັງຂວຂ້າມນ້ຳຂອງ 2 ແຫ່ງ ) ເທ່ົາກັບ 67,15 ກິໂລແມັດ ( ຖ້າລວມເອົາຄວາມຍາວ ທັງຫມົດຂອງອຸບມຸງ ແລະ ຂົວແມ່ນກວມເອົາ 62,98% ຂອງໄລຍະເສັ້ນທາງທັງໝົດ. ໂຄງການດັ່ງກ່າວນີ້ແມ່ນມີ ສະຖານີຂົນສົ່ງທັງຫມົດ 31 ແຫ່ງ ແຕ່ໃນໄລຍະຕົ້ນນີ້ຈະ ເປີດນຳໃຊ້ພຽງແຕ່ 20 ສະຖາ ນີສ່ວນທ່ີເຫຼືອ 11ແຫ່ງນັ້ນຈະ ເປີດນຳໃຊ້ໃນໄລຍະກາງ,ຈາກ ຊາຍແດນຕໍ່ໄປ.ທ່ານສົມສະຫວາດ ເລັ່ງສະຫວັດໄດ້ເນັ້ນ ໜັກຕື່ມອີກວ່າ: ໃນຈຳນວນ ສະຖານີທັງໝົດນີ້ຈະມີສະຖາ ນີໃຫຍ່ຢູ່ 7 ແຫ່ງຄື: ຫຼວງນ້ຳ ທາ, ອຸດົມໄຊ, ຫຼວງພະບາງ, ວັງວຽງ,ໂພນໂຮງ ແລະ ນະ ຄອນຫຼວງວຽງຈັນແມ່ນມີ 2. ສະຖານີຄືສະຖານີຂົນສົ່ງ ໂດຍສານ ແລະ ສະຖານີຂົນ ສົ່ງສິນຄ້າ,ນັບທັງ 7 ສະຖານີ ນີ້ຈະມີລະບົບສາງເກັບມ້ຽນ ຕູ້ຄອນເທນເນີ ແລະ ອູ່ສ້ອມ ແປງໂດຍຈະນຳໃຊ້ເນື້ອທ່ີ
ດິນທັງຫມົດ 3.058 ເຮັກຕາ, ດັ່ງນີ້ດິນແລວທາງຕະຫລອດ ເສັ້ນເບື້ອງລະ 50 ແມັດ ສ່ວນ ອຸບມຸງຈະເພີ່ມຂຶ້ນເບື້ອງລະ 100 ແມັດ, ສຳລັບສະຖານີ ໃຫຍ່ແມ່ນ 3.000 x 200 ແມັດ ແລະ ສະຖານີນ້ອຍ ແມ່ນ 2.000x100 ແມັດ ຕໍ່ ຫນຶ່ງສະຖານີ, ໂຄງການກໍ່ ສ້າງເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນມີມູນຄ່າໃນການກໍ່ສ້າງທັງຫມົງ 42,2 ຕື້ຢວນ ໂດຍທຶນ ກູ້ຢືມຈາກທະນາຄານແຫ່ງ ສປປ ຈີນ.
ພ້ອມດຽວກັນນີ້ທ່ານ ດຣ ນາງສຸວັນເພັງ ຸບຸບຜານຸວົງ ຄະນະປະຈຳສະພາແຫ່ງຊາດ ປະທານກຳມາທິການເສດຖະກິດແຜນການ ແລະ ການເງິນ ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຕາງໜ້າສະພາແຫ່ງຊາດທ່ີເປັນຕົວ ແທນໃຫ້ແກ່ສິດຜົນປະໂຫຍດອັນຊອບທຳຂອງປະຊາຊົນ ໄດ້ຮຽກຮ້ອງມາຍັງຄະນະລັດຖະບານຈົ່ງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ ແລະ ຮີບຮ້ອນແກ້ໄຂຢ່າງຕັ້ງ ຫນ້າໂດຍສະເພາະແມ່ນຜົນກະທົບຕໍ່ຫນ້າທຳມະຊາດສິ່ງແວດລ້ອມ ແລະ ຊົດເຊີຍຄ່າ ເສຍຫາຍທ່ີເຫມາະສົມຕໍ່ກັບປະຊາຊົນຜູ້ໄດ້ຮັບຜົນກະທົບ ແລະ ບັນຫາໜີ້ສິນກ່ຽວກັບ ການກູ້ຢືມຕ່າງໆ.
Thursday, April 10, 2014
Home
Unlabelled
ໂຄງການກໍສ້າງເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ
ໂຄງການກໍສ້າງເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
ສະແດງຄວາມຄິດເຫັນ ຫລື ຄຳຂອບໃຈ ເພື່ອເປັນກຳລັງໃຈໃຫ້ຄົນຂຽນ